ویندوز ۱۱ با تبلیغات پاپ‌آپ، Xbox PC Game Pass را معرفی می‌کند که مزاحمت آمیز است

::

مایکروسافت دوباره در ویندوز ۱۱ تبلیغات نشان می‌دهد. این بار، یک بنر پاپ‌آپ، سرویس اشتراک Game Pass برای کامپیوترها را تبلیغ می‌کند.

من از طرفداران Xbox PC Game Pass هستم؛ این سرویس جالب به شما امکان می‌دهد بازی‌های زیادی، از جمله عنوان‌های جدید، را بدون هزینه زیاد تجربه کنید. اما روش‌های بهتری برای تبلیغ آن وجود دارد تا استفاده از پاپ‌آپ‌هایی که ممکن است کاربران را خسته کند. تا به حال چند نوع تبلیغ مختلف در ویندوز ۱۱ دیده‌ایم؟ در ادامه همراه ریست باشید

در اینجا یک مرور سریع داریم: سیستم‌عامل تبلیغاتی برای کنترلرهای بی‌سیم ایکس‌باکس، هوش مصنوعی Bing، Microsoft 365 و موارد دیگر نشان می‌دهد. تبلیغات در برنامه Outlook، منوی Start و File Explorer نیز دیده می‌شوند. البته، نباید تمام توصیه‌ها برای استفاده از Microsoft Edge را فراموش کنیم. حتی برنامه Weather هم تبلیغات دارد. حتی Microsoft Store نیز “پیشنهادات” را در صفحه اصلی نمایش می‌دهد که در واقع تبلیغ هستند، اما حداقل این تبلیغات به خود برنامه محدود شده‌اند. چند مورد از این محصولات واقعاً برای کاربر مفید هستند؟


مایکروسافت می‌گوید این پاپ‌آپ‌ها تبلیغ نیستند

ویندوز ۱۱ با تبلیغات پاپ‌آپ، Xbox PC Game Pass را معرفی می‌کند که مزاحمت آمیز است

بیایید به تبلیغ Xbox PC Game Pass برگردیم. چه باور کنید چه نه، به گزارش وبلاگ Windows Latest، یک سخنگوی مایکروسافت به این وبلاگ گفته است که این پاپ‌آپ‌ها به عنوان تبلیغ طبقه‌بندی نمی‌شوند، بلکه این نوتیفیکیشن‌ها به عنوان “نکات و پیشنهادات” در نظر گرفته می‌شوند. این موضوع قابل بحث است که چه چیزی تبلیغ محسوب می‌شود و چه چیزی پیشنهاد.

جالب اینجاست که این سخنگو همچنین به وبلاگ گفته است که این هشدارها به کاربران گزینه‌ای می‌دهند تا نسخه Vault Edition از Call of Duty Black Ops 6 را از Microsoft Store خریداری کنند یا برنامه Microsoft Defender را دانلود کنند. قبل از اینکه بپرسید، خیر این برنامه همان برنامه پیش‌فرض ویندوز ۱۱ نیست. آنتی‌ویروس موجود در کامپیوتر شما Windows Security نام دارد. Microsoft Defender یک داشبورد امنیتی است و رایگان نیست.


پس یک نوتیفیکیشن برای Xbox PC Game Pass یک پیشنهاد است؟

حتی اگر هدف آن تبلیغ یک بازی خاص باشد، مقصود نهایی آن تبلیغ یک محصول پولی است. مایکروسافت می‌تواند آن را هر طور که می‌خواهد زیبا جلوه دهد، اما در نهایت این همان کاری است که تبلیغات انجام می‌دهند: آن‌ها ابزاری بازاریابی برای معرفی محصولاتی هستند که یک شرکت می‌فروشد. و این دقیقاً همان کاری است که مایکروسافت در سال‌های اخیر انجام داده است.

این تبلیغ یا نوتیفیکیشن، هر چه که می‌خواهید آن را بنامید، دارای یک دکمه برای بستن پاپ‌آپ و یک دکمه “Join Now” است که با کلیک روی آن، شما را به صفحه Microsoft Store هدایت می‌کند تا بتوانید اشتراک PC Game Pass را خریداری کنید. اگر نمی‌خواهید این نوتیفیکیشن‌ها را ببینید، می‌توانید با دنبال کردن راهنمای ما، تبلیغات را در ویندوز ۱۱ غیرفعال کنید.


این اولین بار نیست که چنین تبلیغاتی در ویندوز ۱۱ می‌بینیم

آیا به خاطر دارید که مایکروسافت قبلاً تبلیغات Game Pass را در برنامه Settings قرار داده بود؟ من یک گیمر هستم و گاهی از Game Pass استفاده می‌کنم، اما حتی من هم فکر می‌کنم این بنرها غیرضروری هستند. این سرویس در بین جامعه گیمرها بسیار محبوب شده است. اگر شما هم گیمر باشید، احتمالاً از وجود Game Pass اطلاع دارید و یا مشترک آن هستید، یا آن را انتخاب نکرده‌اید. نکته من این است که این تبلیغات پاپ‌آپ ارزش چندانی برای کاربران ندارند. این موضوع باعث می‌شود به این فکر کنم که غیرگیمرها چگونه این تبلیغات را می‌بینند؛ شاید برای آن‌ها حتی آزاردهنده‌تر و کاملاً بی‌ربط باشد.

منبع :‌ ghacks.net

با خرید اشتراک ریست عضو کانال اعضای ویژه ریست در تلگرام شوید

  • با یکبار خرید اشتراک ۴۹ تومانی، به‌صورت همیشگی به مقالات و خبرنامه ریست ویژه دسترسی پیدا کنید
  • با جامعه کاربران ریست در تلگرام تبادل نظر کنید
  • جدیدترین اخبار و بروزرسانی‌ها را دریافت کنید
  • یکبار خرید اشتراک برای عضویت دائمی در کانال تلگرامی اعضای ویژه ریست
  • یادگیری علوم فناوری ، مدیریت و کسب‌وکار
  • برای خرید اشتراک به شناسه @tamas_you در تلگرام پیام بدهید …