بررسی ریست از جستجوی گوگل؛ درباره گزینه تجربه جدید بدون شخصی سازی و بدون دخالت سوابق جستجوهایمان

::

گوگل در حال ارائه یک ویژگی جدید در جستجوی گوگل است که گزینه ای را برای نمایش نتایج جستجو بدون هیچ گونه شخصی سازی اضافه می کند. این ویژگی که در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه در دسترس است به عنوان پیوندی در پایین نتایج جستجو در جستجوی Google نشان داده می شود. در ادامه همراه ریست باشید

گوگل در صفحات جستجوی خود نشان می دهد که “نتایج به طور پیش فرض شخصی سازی شده اند”. منظور این است که گوگل از اطلاعاتی که در مورد جستجوگر دارد برای نمایش نتایج استفاده می کند. Google ممکن است از جستجوهای گذشته، فعالیت در صفحات نتایج جستجو، تعامل با تبلیغات، مکان و همچنین اطلاعات دیگر برای شخصی سازی نتایج استفاده کند.

نتایج جستجوی شخصی شده محدود به کاربرانی نیست که به حساب Google وارد شده اند. حتی اگر وارد سیستم نشده باشید، ممکن است بر اساس داده‌هایی که Google درباره شما یا فعالیت شما دارد، نتایج سفارشی دریافت کنید.

یک کلیک یا ضربه زدن روی پیوند «تعیین کنید بدون شخصی‌سازی» نتایج را بدون هیچ‌کدام از آن‌ها بارگذاری مجدد می‌کند. به عبارت دیگر: شما اطلاعاتی به دست می آورید که گویی گوگل چیزی در مورد شما نمی داند. اگرچه این تضمین نمی کند که نتایج متفاوت باشند، ممکن است به کاربران Google که دوست ندارند نتایج شخصی خود را شخصی سازی کنند، کمک کند.

نکته: می‌توانید با افزودن &peek_pws=0 به URL جستجوی Google، این کار را خودکار کنید. احتمالاً فقط زمان زیادی است که برنامه‌های افزودنی منتشر شوند که فرآیند را خودکار می‌کنند.

استثنائات

گوگل اشاره می کند که ممکن است همچنان از زمینه پرس و جو برای بهبود نتایج استفاده کند. ممکن است از موقعیت مکانی، زبان یا نوع دستگاه شما برای شخصی‌سازی نتایج استفاده کند، حتی وقتی گزینه شخصی‌سازی نشدن را انتخاب می‌کنید.

به گفته گوگل، غیرفعال کردن شخصی‌سازی، امکان یافتن جستجوهای گذشته در تکمیل خودکار را غیرفعال می‌کند.

اطلاعات تکمیلی در مورد گزینه جدید در وب سایت راهنمای جستجوی Google موجود است.

کلمات پایانی

به دست آوردن نتایج جستجویی که شخصی سازی نشده اند بسیار دشوار است. گوگل اعتراف می‌کند که هنوز از برخی اطلاعات برای تولید نتایج جستجو استفاده می‌کند، حتی زمانی که کاربران از سیستم خارج شده‌اند و گزینه «شخصی‌سازی نکنید» را فعال می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید این موارد گنجانده شوند، ممکن است لازم باشد از موتورهای جستجوی مختلف استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند Startpage، DuckDuckGo یا Qwant ادعا می کنند که نتایج را شخصی سازی نمی کنند.

حالا نوبت شماست. برداشت شما از ویژگی جدید جستجوی گوگل چیست؟ آیا می‌خواهید نتایج جستجوی کاملاً غیر شخصی را در Google ببینید؟

با خرید اشتراک ریست عضو کانال اعضای ویژه ریست در تلگرام شوید

  • با یکبار خرید اشتراک ۴۹ تومانی، به‌صورت همیشگی به مقالات و خبرنامه ریست ویژه دسترسی پیدا کنید
  • با جامعه کاربران ریست در تلگرام تبادل نظر کنید
  • جدیدترین اخبار و بروزرسانی‌ها را دریافت کنید
  • یکبار خرید اشتراک برای عضویت دائمی در کانال تلگرامی اعضای ویژه ریست
  • یادگیری علوم فناوری ، مدیریت و کسب‌وکار
  • برای خرید اشتراک به شناسه @tamas_you در تلگرام پیام بدهید …